دانلود تحقیق پست الکترونیکی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
فرمت فایل word و قابل ویرایش و پرینت
تعداد صفحات: 13
پست الکترونيکي، ايميل يا رايانامه (در انگليسي: e-mail مخفف Electronical Mail)، نامهاي الکترونيکي است که با رايانه فرستاده ميشود.
يکي از کاربردهاي اينترنت ارسال و دريافت نامههاي الکترونيکي است، نامه الکترونيکي پروندهاي است که از طريق شبکهٔ اينترنت براي مخاطبي که داراي نشاني پست الکترونيکي است، ارسال ميشود. نشاني پست الکترونيکي براي نمونه به صورت زير است :
mehdi@wikipedia.ir
پسوند ir يعني اين نشاني در ايران ثبت شده است. از ساير اين نشانهها ميتوان به موارد زير اشاره کرد :
وند com: تجارتي و بازرگاني (someone@yahoo.com).
وند net: کسب و کارهاي استفاده کننده شبکههاي رايانهاي.
وند org: سازمانها.
(اين وندها و مفاهيم آن براي وبگاهها هم معتبر است).
در آدرس مشخص شدهٔ بالا، نام دامنه wikipedia است و در ايران ثبت شده است. پيش از نشانه @ واژه mehdi قرار دارد که شناسه کاربر است که در اينجا بر حسب نام شخصي به اسم "مهدي" انتخاب شدهاست.
براي ارسال و دريافت پست الکترونيک نرمافزارهاي متنوعي متداول است از جمله Outlook Express که تحت ويندوز است و همچنين نرم افزار Evolution يا Kmail که تحت سيستم عامل لينوکس عمل ميکند. براي نمونه اگر شما داراي يک شناسه کاربري روي شبکه اينترنت باشيد و برايتان يک ايميل ارسال شده باشد، اين ايميل روي دستگاه کارگزار شبکهاي که به آن متصل هستيد باقي ميماند تا شما به شبکه وصل شويد، سپس با پيغام ((نامهٔ تازه)) مواجه ميشويد که ميتوانيد به کمک نرمافزارهاي مورد استفاده خود آن را بخوانيد و به آن پاسخ دهيد. هم اکنون در دنيا يک چهارم استفاده کنندگان از اينترنت، حداقل يک ايميل دارند.\
بازاريابي از طريق پست الکترونيک
بازاريابي اينترنتي با پست الکترونيکي اگر درست انجام شود از هر روش بازاريابي ديگري به تجارت شما بيشتر و سريع تر کمک مي کند. بازاريابي پست الکترونيکي اولين روش ارتقاء تجارت الکترونيکي شما است. اگر مي خواهيد در تجارت الکترونيک خود موفق باشيد، بازاريابي با پست الکترونيکي يک بايد است. پست الکترونيک يکي از ابزارهاي بسيار قوي و منحصربفردي است که اينترنت در اختيار ما قرار داده است. با استفاده از اين ابزار ارتباطي، کاربران اينترنت مي توانند با صرف کمترين هزينه و به سرعت و به صورتي کاملاً حرفهاي، پيام خود را به يکديگر برسانند.
بازاريابي با پست الکترونيک (Email Marketing) امروزه به ابزار مهمي در عرصه بازار يابي اينترنتي تبديل شده آمار نشان مي دهد فعاليت عمده کاربران اينترنتي چک کردن پست الکترونيک و بعد از آن جستجو در موتور هاي جستجو است. پس اولين فعاليت عمده در بازاريابي اينترنتي ، بازاريابي از طريق پست الکترونيک است . اما واقعيت اين است که هر کاري آدابي دارد بازاريابي از طريق پست الکترونيک راهکار خود را دارد. مشکل بسياري از شرکتها و موسسات تبليغاتي در ايران اين است که بدون علم به روش کار، نه تنها با ارسال نامه هاي تبليغاتي مشتري را جذب نمي کنند بلکه او را نسبت به منبع آن تبليغ بد بين مي نمايند.
اساسي ترين اصل در بازاريابي الکترونيک اين است که نياز مشتري را بشناسيم و با توجه به نياز هاي مشتري گام برداريم يعني ما همان چيزي باشيم که مشتري مي خواهد. پس در تجارت الکترونيک و,بازاريابي الکترونيک احترام به مشتري و رضايت مشتري شرط اول است. براي جذب مشتري و سپس حفظ مشتري بايد راهکار هايي داشته باشيم. بايد بدانيم که چه تيتر هايي خواننده نامه را به باز کردن پست الکترونيکي شويق مي کند. بايد افراد علاقه مند به موضوع مرتبط با تبليغ را بشناسيم. پس بازاريابي اينترنتي عرصه اي وسيع دارد و براي نيل به اهداف هر يک بايد متخصص باشيم در غير اين صورت نتايجي متفاوت دريافت مي کنيم. از دست دادن اعتبار و آبروي اينترنتي، روند رو به رشد سايت هاي اينترنتي ايراني است، و دليل آن اين است كه آدم هاي بي تخصص، بي توجه و بي اطلاع از قواعد و قوانين تجارت الکترونيکي روي به اين کار آورده اند. در ايالات متحده و در اكثر كشورهاي اروپايي براي معرفي، توضيح و آموزش هر يك از اصول، قواعد و قوانيني كه بايد در بازاريابي الكترونيكي و خصوصاً بازاريابي از طريق پست الكترونيك توسط بازارياب رعايت شود، ساعت ها و گاه روزها سمينار و كارگاه هاي آموزش برگزار مي شود و تازه وارد ها و حتي بازارياب هاي الكترونيكي حرفه اي با سابقه در آن جلسات و سمينار ها شركت مي كنند.
چكيده
پست الكترونيكي به عنوان يك ابزرا مهم ارتباطي, جايگاه ويژهاي در زندگي امروزهء ما يافته. اين وسيلهء ارتباطي به علت سهولت, سرعت و هزينهء نسبتاً پايي آن توسط بسياري از سازمانها و افراد و از جمله كتابخانهها و مراكز اطلاعرساني به خدمت گرفته شده. اين مقاله به معرفي و نحوهء كار با ابزارهايي چون گروههاي مباحثه, گروههاي خبري و فهرست (ليست) پستي كه از طريق پست الكترونيكي به اشاعه اطلاعات در ميان كاربران ميپردازند, اختصاص دارد.
بزرگترين شبكهء رايانهاي جهان يعني »اينترنت« كه شكل تكامل يافتهء »آرپانت« ميباشد در سال 1971 ميلادي توسط آژانس تحقيقاتي سازمان دفاع آمريكا و برخي از همكاران آن در كشورهاي ديگر با تعداد